Tracking Pixel چیست

25.Dec.2019

پیگیری پیکسل

 
 


پیکسل ردیابی یک قطعه کد HTML است که هنگام بازدید کاربر از یک وب سایت یا باز کردن یک ایمیل بارگیری می شود. این برای ردیابی رفتار و تبدیل کاربر مفید است. با پیکسل ردیابی ، تبلیغ کنندگان می توانند داده هایی را برای بازاریابی آنلاین ، آنالیز وب یا بازاریابی ایمیل بدست آورند. با استفاده از تجزیه و تحلیل پرونده log ، ارزیابی طولانی مدت داده ها یا استفاده از ابزارهای مناسب تحلیلی ، این داده ها می توانند برای اهداف مختلف ، به عنوان مثال بازاریابی استفاده شوند .

پیکسل ردیابی چیست؟ ویرایش ]

پیکسل ردیابی (که به آن نیز 1x1 پیکسل یا برچسب پیکسل نیز گفته می شود) گرافیکی با ابعاد 1x1 پیکسل است که هنگام بازدید کاربر از یک صفحه وب بارگیری می شود و یا یک ایمیل باز می کند. از آنجا که بسیار کوچک است ، به سختی می توان بازدید کنندگان یک وب سایت یا گیرندگان ایمیل را مشاهده کرد. این پیکسل های ردیابی تا حدی یا کاملاً طراحی شده برای شفافیت هستند ، یا در رنگ پس زمینه وب سایت استتار شده اند تا در مقابل کاربران قرار نگیرد. معمولاً کاربران قرار نیست پیکسل ردیابی را ببینند. تمرکز بیشتر روی فرایندهایی است که با بارگیری پیکسل ردیابی آغاز می شود.

پیگیری پیکسل ها در کد منبع ممکن است به شرح زیر باشد:


 

 

URL پیکسل ردیابی محل حافظه در سرور است. وقتی کاربر از یک وب سایت بازدید می کند ، تصویر با برچسب از این سرور بارگیری می شود. خواص نوری مانند دید یا اندازه بسیار کمی با استفاده از ویژگی سبک تعریف می شود.

چگونه پیکسل ردیابی کار می کند ویرایش ]

اپراتور وب سایت یا فرستنده ایمیل یک پیکسل ردیابی را با استفاده از یک کد در کد HTML یا وب سایت وب اضافه می کند. این کد حاوی یک لینک خارجی به سرور پیکسل است. اگر کاربر از وب سایت مقصد بازدید کند ، کد HTML توسط مشتری پردازش می شود - معمولاً مرورگر کاربر. مرورگر پیوند را دنبال می کند و گرافیکی (نامرئی) را باز می کند. این در پرونده های ورود به سیستم سرور ثبت و یادداشت می شود.

علاوه بر این ، اطلاعات مختلفی در مورد کاربر نیز با استفاده از این روش منتقل می شود. برای جمع آوری اطلاعات در مورد سیستم عامل یا نوع مرورگر ، تا حدی ترکیب با JavaScript ضروری است.

داده های زیر را می توان با پیکسل ردیابی به دست آورد و تجزیه و تحلیل کرد.

  • سیستم عامل مورد استفاده (اطلاعات مربوط به استفاده از دستگاه های تلفن همراه را می دهد)
  • نوع وب سایت یا ایمیل مورد استفاده ، به عنوان مثال در تلفن همراه یا دسک تاپ
  • نوع مشتری مورد استفاده ، به عنوان مثال یک مرورگر یا برنامه نامه پستی.
  • وضوح صفحه نمایش مشتری
  • زمان خواندن ایمیل یا بازدید از وب سایت
  • فعالیت های وب سایت در طی یک جلسه (هنگام استفاده از پیکسل های ردیابی چندگانه)
  • آدرس IP (اطلاعات مربوط به ارائه دهنده خدمات اینترنت و مکان را می دهد)

درج پیکسل ردیابی ویرایش ]

بسته به سیستم ، نصب پیکسل ردیابی متفاوت است. گاهی اوقات این کار از طریق سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده ممکن است انجام شود ، گاهی اوقات پیکسل باید مستقیماً در کد منبع ایمیل یا وب سایت پیاده سازی شود.

معمولاً ابزارهای تحلیل وب که به پیکسل مانند Facebook یا Google Analytics احتیاج دارند ، دستورالعملهای اجرای گسترده را ارائه می دهند.

انتقاد از پیگیری پیکسل ها ویرایش ]

پیکسل های ردیابی اغلب توسط طرفداران محافظت از داده مورد انتقاد قرار می گیرند ، زیرا آنها داده های جامعی را در مورد کاربر جمع می کنند ، اکثر آنها بدون اطلاع کاربر. از آنجا که پیکسل ردیابی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست و کاربر مشترک معنی گرافیک کوچک را حتی در صورت مشاهده بودن نیز تشخیص نمی دهد ، پیکسل ردیابی شامل انتقال اطلاعات بدون رضایت است. بر این اساس ، منتقدین استدلال می کنند که با ردیابی پیکسل ها ، حریم خصوصی کاربران از طریق ضبط یک پروفایل حرکت نقض می شود. انتقال آدرس IP همچنین باعث می شود که اطلاعات با سایر اطلاعات موجود در اینترنت مطابقت داشته باشد ، به عنوان مثال ، به یک پروفایل در یک شبکه اجتماعی یا فروم.

پیگیری پیکسل ها نیز کار اسپم ها را ساده می کند. اسپم ها می توانند پیکسل های ردیابی را در ایمیل های اسپم خود ادغام کنند تا دریابند آیا آدرس ایمیل معتبر است یا خیر. اگر گیرنده ایمیل را باز کند و از این طریق پیکسل ردیابی خودکار را بارگیری کند ، اسپممر تأیید صحت آدرس ایمیل را دریافت می کند. در نتیجه ارسال پیام های اسپم افزایش می یابد.

پیکسل های محافظت از داده و ردیابی ویرایش ]

براساس GDPR ، باید به کاربران اطلاع داده شود كه یك وب سایت یك داده را جمع می كند. کاربران همچنین باید بتوانند به ردیابی اعتراض کنند.

مزایای پیگیری پیکسل ها ویرایش ]

استفاده از پیکسل های ردیابی برای اپراتورهای وب سایت ، جستجوگرها و فرستنده های ایمیل مفید است. این امر به این دلیل است که آنها می توانند از اطلاعات تولید شده برای بهبود پیشنهادات آنلاین خود استفاده کنند ، آنها را کاربرپسندتر کرده و پیشنهادات را با رایج ترین انواع و نسخه های مرورگر تطبیق دهند.

از این نکته که مزیت ردیابی پیکسلها نسبت به حافظه نهان در مرورگرها نیز سودمندتر است ، سودمندتر است: دسترسی به یک صفحه هنوز حساب می شود. اگر از JavaScript استفاده شود ، می توانید اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید. این شامل وضوح صفحه نمایش ، افزونه های مورد استفاده ، پشتیبانی از فن آوری های خاص توسط مرورگر و غیره است. بنابراین ، تمایز بین کاربران و ربات ها و همچنین ایجاد پروفایل های کاربر امکان پذیر می شود. آدرس IP ، ویزیت های کاربر خاص و خصوصیات این کاربر می تواند برای ایجاد مسیرهای ناوبری مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، برای تجزیه و تحلیل وب ، پیکسل ردیابی فقط اساس را تشکیل می دهد. فن آوری های پیشرفته ای مورد نیاز است که فقط توسط ارائه دهندگان خدمات تخصصی قابل تحقق است.

پیکسل های ردیابی همچنین می توانند در تجزیه و تحلیل خبرنامه های ارسال شده از طریق ایمیل سودمند باشند ، زیرا آنها میزان باز شدن برخی ایمیل ها یا خبرنامه ها را از طریق داده های آمار کاربر نشان می دهند. از این رو همراه با تست های A / B ، می توان کمپین های موفق را تعیین کرد. از نظر گیرنده ، این مزیت را دارد که می توان خبرنامه ها را در آینده طراحی کرد تا بیشتر مرتبط و جالب باشند.

اقدامات متقابل برای کاربران ویرایش ]

چندین روش وجود دارد که کاربران می توانند با ردیابی پیکسل ها از جمع آوری داده های خود جلوگیری کنند:

  • تنظیمات مرورگر و ایمیل را تا حد ممکن محدود کنید به طوری که گرافیک های خارجی فقط پس از اجازه پشتیبانی می شوند و ایمیل های HTML پشتیبانی نمی شوند. همچنین می توانید برای انجام این کار از تنظیمات مناسب فایروال استفاده کنید.
  • برخی از برنامه های افزودنی مرورگر می توانند برای نمایش پیکسل های ردیابی استفاده شوند.
  • گشت و گذار ناشناس با مرورگر Tor یا استفاده از سرورهای پروکسی برای جلوگیری از بارگیری پیکسل های ردیابی.
  • به منظور جلوگیری از جمع آوری اطلاعات اضافی کاربر مانند نوع مرورگر یا سیستم عامل ، پشتیبانی از اسکریپت ها در مرورگر غیرفعال می شود. با این حال ، این می تواند تحت شرایط خاصی عملکردهای دیگر را در اینترنت محدود کند.

اهمیت آنالیز وب ، تبلیغات و سئو ویرایش ]

پیکسل های ردیابی به طور کلی از ویژگی های مشابه کوکی ها برخوردار هستند . آهنگ های کاربر توسط پرونده ای ثبت می شود که در هارد دیسک کاربر ذخیره می شود. با این حال ، امروزه تعداد بیشتری کاربر بیشتر اقدام به مسدود کردن کوکی ها با استفاده از توابع مرورگر می کنند. بنابراین کوکی ها اغلب داده های ناقص را ارائه می دهند و استفاده از آنها در بعضی مواقع کاملاً مسدود می شود.

پیکسل ردیابی می تواند به عنوان جایگزینی برای کوکی استفاده شود زیرا استفاده از آن توسط یک مرورگر عادی قابل مسدود نیست. با این وجود ، چندین افزونه مرورگر ، افزونه و برنامه هایی که مسدود کردن پیکسل های ردیابی را امکان پذیر می سازند و از این رو مانع از تجزیه و تحلیل فایل log می شوند. روش های ردیابی مانند اثر انگشت بوم ، ردیابی رویدادها یا روش های مختلف ترکیبی نیز به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند و مانند سایر مدل های ردیابی ، تغییرات جامع در وب سایت ها لازم است - به عنوان مثال ، در حفاظت از داده ها. علاوه بر این ، رضایت کاربر برای اجازه ردیابی با پیکسل ها باید بدست آید.

Top Blog Posts